Människans demon!

Jag har hört människors problem och jag lyssnar och lyssnar. Jag tycker om att lyssna och "försöka"att hjälpa, även om jag inte är utbildad så kan jag i alla fall ge stöd åt dem som mår dåligt. Fast sen så märker jag att jag tar åt mig så mycket och får huvudet fullt av en massa problem och jag vill alltid lösa dem. Jag bryr mig så mycket om andra att det kanske verkar som att jag inte bryr mig och skiter i dem istället.
Det är fel!Så fel...
Men jag måste lära mig att vara försiktig där jag väljer mina ord väl så att jag inte sårar någon. Sen så måste jag ta vara på mig själv också hur nu det ska gå.
Jag är i alla fall med i tjej jouren i olofström nu, vilket innebär mer problem...Men jag väljer det för jag vill försöka hjälpa...Så det är därför jag går på möten och föreläsningar på min fritid för att få info om allt och inget så att jag kan bemöta andra människor på bästa sätt.
Förlåt!Jag ska bättra mig och stötta dig för jag vet att det är tufft. Jag kan inte läka/hela dig, men jag kan finnas där om du vill prata och ha en nära vän till hands.

So long my friends

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0