Alla hjärtans dag är inget för singlar!

Snart är den här igen, dagen då man hoppas på att få en ros eller en kärleksförklaring.
Fast många fryser till is när de får höra att snart är det dax för hjärtan och pynt.
Är alla hjärtans dag något för singlar? Hittade en sida på nätet där de just skrev om detta.
"Alla brustna hjärtans dag
Alla hjärtans dag är den mest ångestfyllda dagen på året för singlar, kanske framförallt för tjejer. Singlar världen över garderar sig upp till tänderna med försvar: ”Det är en högtid påhittad av vykortsföretag, jag skulle inte kunna bry mig mindre”. Man säger sina repliker och hoppas att ingen ska se hur desperat man längtar efter en röd ros. Sen springer man hem och dövar ensamheten med Bridget Jones dagbok. 

Människor som lever i förhållanden däremot kan unna sig att strunta i Alla hjärtans dag och glatt påpeka det för sina singelvänner. Stolt kan de tänka på hur skönt det är att inte behöva bry sig. Men så fort de blir singlar igen så sitter de där med ensamheten i bröstet och grämer sig över att de missade chansen, chansen att få en röd ros eller äckliga geléhjärtan. Så är vi tillbaka på ruta ett" http://biblioteket.se/default.asp?id=6702

Som singel ser jag inte fram emot alla hjärtans dag, jag har ju ingen partner att mysa med precis.
Vad tycker ni? Hur ska ni fira alla hjärtans dag?Kommentera vettja:)


Har ni några tips på hur man kan överleva som singel(heheh)


Kommentarer
Postat av: izzy

var med en bästa vän eller en nära vän och ha filmkväll eller myskväll tillsammans



jag ska ju fira med min flickvän men jag vet inte hur vi ska fira det blir iaf inget vin men dock får hon ingen ros av mig eller gelehjärtan :P hehe hon får massa annat ist hehe typ som en extra födelsedag eller något sådant. hehe men ja vi får se hur vi fira den :P

2010-02-10 @ 19:21:58
URL: http://izzemizz.blogg.se/
Postat av: Melinda

alla hjärtans dag ja vilken skam

2010-02-11 @ 18:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0